23 Ekim 2012 Salı

Tiyatro..Doğumgünü Partisi:)

Geçen hafta çok öncelerden biletini aldığım Doğumgünü partisi adlı oyuna gittik, geçen sene gösterime giren oyunlardan biriydi. Sanırım bu sene toplamda dört yeni oyun var çocuk oyunlarıyla birlikte. Yine de geçtiğimiz senelerden izlemediğim çok fazla oyun var, bu sene sırası geldiğince izlemeyi planlıyorum ama çoktan biletini aldığım bir oyunu kaçırdım bile, o da yanlışlıkla gündüz sensına aldığımdan.. Doğumgünü partisi hem adından hem de oyuncularından ilgimi çeken bir oyun oldu, gitmeden de konusuna yorumlara bakamamıştım. E oyun başladı, dekor, kostümler çok sıcak bir hava yaratıyordu, derken konusunu anlamaya çalışırken oyun akıyor ve konuşmalardan birşey çıkarmaya çalışıyor insan. Arada oyunun broşürüne bakıyım dedim belki konusu yazar ama orada da somut birşey yoktu ve oyun bitti ama yine de net bir bitiş olmadı. Sonradan anladım ki oyun konusu hem olan hem de olmayan bir oyunmuş, yani belli somut bir akışı olup onun çevresinde dönen bir oyun değil, doğal olarak akıyor ve bir giriş, gelişme, sonuç görünürde olsada aslında böyle bir kaygı taşımıyor. Oyunculuklar ayrı ayrı süper, mesela ben Özge Borak’ın oynadığı filmlerde gerçek performansından çok uzak olduğunu düşündüm, bence tiyatroda devam etmeli, Cem Davran keza tiyatroda süper, Cem Davran’a eşlik eden oyuncu da mimik ve jestlerde inanılmaz bir oyun sergiledi. Aklımda en çok kalan sahne ise doğumgünü kutlamasında ışıkları söndürüp ışıklı masklarla şarkı söyledikleri bölüm, süper komikti. Bi daha olsa bi daha izlesem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder