14 Mayıs 2011 Cumartesi

Yeni bilgisayara alışma dönemi



İnsan herşeye alıştığı gibi sürekli kullandığı bilgisayara da alışıyor ve iş bilgisayarı olsun ev bilgisayarı olsun kendi kolayına nasıl geliyorsa herşeyi ona göre ayarlıyor ve ayarlarını değiştirmeden zamanla bilgisayarına öğrettiği kullanım alışkanlıklarının rahatına kendini dayıyor.

herşey güzel giderken birden bilgisayarı değiştirmek gerekiyor bu yıllar sonra olursa durum daha da vahimleşiyor ama 1 yıl gibi nispeten kısa bir zaman döngüsü sonrasında bile ki bende olduğu gibi yeniye alışmak zaman ve gayret istiyor.

şu sıralar geçen sene netbook niyetine aldığım bilgisayarım ve nihayet aldığım netbook arasında gidip geliyorum. bazen ikisini birlikte taşıyorum, özellikle de bu haftasonu vaktim var eskideki bilgileri yeniye aktarırım diye planladığım zaman. geçen haftasonu mesela geliboluya taşıdım ikisini ama malesef harici diskin kablosunu unuttuğum için iki koca bilgisayarın ve harici diskin yanımda olmasının amacıma bir faydası dokunmadı. şimdilik 19 mayıs izmir tatiline saklıyorum bu işi. bu arada alışıyım diye netbookumu yanımdan ayırmamaya işlerimi onunla yapmaya başladım ama eski bilgisayar yanımda olmadığından malesef  bazı işler gerekli dosyalar yanımda olmadığından yine yarım kalıyor.

diğer taraftan internet derdi var, tüm beni hatırla uygulamaları baştan yapılacak, kullanıcı adları sabırla tekrar yazılacak, sürekli girilip elimin altında bulunmasını istediğim onlarca site tekrar yeni bilgisayarın hafızasına kazınmaya çalışılacak. işin kötüsü geçiş dönemi uzadıkça daha da sıkıcı olmaya başlıyor.

bir de iki bilgisayarın performansını/kullanımını karşılaştırma safhası var o da ayrı hikaye..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder